Friday, January 7, 2011

Pemain bola sepak beragama Islam

Mungkin post kali ini sudah diketengahkan oleh blogger lain tapi aku nak juga post info tentang pemain bola sepak beragama Islam. Semalam aku lepak kat warung makan sambil tengok Arsenal vs Man. City besama rakan-rakanku. Dalam asyik menonton perlawanan  itu, member aku sorang nih buka topik tentang pemain bola beragama Islam. Jadi, kat sini aku hendak senaraikan pemain-pemain bola sepakEropah yang memeluk Islam mahupun sudah beragama Islam dari lahir..





  1. Zinedine Zidane(Real Madrid)
  2. Franck Ribery (Bayern Munich)
  3. Nicholas Anelka (Chelsea)
  4. Karem Benzema (Real Madrid)
  5. Mohammadou Diarra (Real Madrid)
  6. Samir Nasri (Arsenal)
  7. Bacary Sagna (Arsenal)
  8. SolomonKalou (Chelsea) 
  9. Hajj Diouf ( Blackburn)
  10. Yahya Toure (barca)
  11. Zlatan Ibrahimovic (Juventus)
  12. Robin Van Persie (Arsenal)
Ramai lagi pemain bola sepak beragama Islam yang aku tak letekan nama mereka di sini. Tetapi mereka telah menunjukkan pemain beragama Islam dapat menjadi pemain terbaik Dunia. Alhamdulillah.















10 comments:

Kiki Syakila said...

Ohh. Anelka Islam ke, baru tau. Cool :D

areripe said...

yerp!!

Myvitrd said...

macm ni lah bagus..baru nama islam akan naik.. semoga lebih ramai lagi pemain bola sepak handalan memeluk agama islam

areripe said...

bagus jugak, tapi kakadang Islam diorang ni x berapa nak betui sikit.
haha!

ami said...

Van persie bini dia saja islam bro.

areripe said...

yaka? terima kasih atas info anda.

efa said...

haip betul ka ni?mcm tak caya plak +__+

areripe said...

ya la, tapi mungkin Van persie punya bini Islam tapi dia x...

hakeem kira said...

eh van persi islam ke bro ? tp kebanyakan pemain dari perancis islam

Haz said...

Mesut ozil islam.
bru tahu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...