Wednesday, June 29, 2011

Karam Singh Walia perli PKR?

Sapa yang tengok berita TV 3 semalam? Ada nampak muka mamat ni tak? Setelah lama aku tak nampak mamat ni dalam TV semalam dia dah ada, tapi yang aku hairan dulu dia kutuk pencemaran alam sekitar tapi semalam dia 'defend' pembinaan satu kilang nuklear ni Gebeng, Pahang. Selalunya dia tentang habis-habisan pencemaran alam sekitar, mai kali ni defend pulak dah. Projek Barisan Nasional pa!?

Menurut laporan berita New York Times, seramai 2,500 orang pekerja terlibat dalam pembinaan kilang tersebut yang menelan sebanyak AS$230 juta. Dalam masa yang sama proses perundingan dengan penduduk setempat masih berjalan. OK apa? Peluang pekerjaan banyak tu. Dan mengikut kata-kata Karam ni kandungan radio active yang disebabkan kilang tu masih dibawah paras merbahaya dan kandungan udara di serata Malaysia pun lebih kurang ja.

Yang lawak tu si Karam ni pergi periksa kandungan bahan radio active tu dekat bangunan PKR. Dan kandungan menunjukan 0.1 dan lebih kurang dengan kandungan di kawasan kilang yang hendak dibina itu. Dan Karam mengesyorkan kasi runtuh saja bangunan PKR sebab ada kandungan Radio Active tersebut. SOHAI SOHAI SOHAI! HAHA.

Ada juga sumber kata Karam bersubahat ataupun dibayar oleh pihak syarikat ini untuk menipu orang ramai akan bahaya radiasi ini.  Karam lu jangan buat hal lagi, nanti OPTIMUS PRIME datang hambat kau! Fikir balik aduh Politik Malaysia, haruskah sebegini rupa untuk mendapat kekayaan diri sendiri tanpa menghairankan penduduk setempat. Tepuk DADA tanya SELERA.

9 comments:

Aleen Aiden said...

ye,aku tengok berita smlm!hu3

Anonymous said...

dia tak kutuk tu sebab berasas wehh. siap pakai check saintifik sume. yang orang lain dok kecoh halang tu sebab tak da ilmu. tak paham kenyataan. apa plak timbul isu dibayar ni ? ada bukti ke ? kalau ada bukti, show it ! jangan main tuduh2. fitnah tu !

areripe said...

mana ada perkataan tuduh menuduh dalam blog ni,aku cuma kata ada sumber cakap macam tu. Ok apa bukak kilang ni kalau selamat. Peluang pekerjaan bertambah!

eca said...

salam . urm , bagi pendapat eca , polotik di malaysia sangatlah membahayakan rakyat . fitnah terlampau banyak , so , kita sebagai generasi muda , harus pandai meilih :)

areripe said...

correct correct correct!

amry said...

aku politik ni malas sikit la...banyak yang tak betul dari betulnye..Hm...Politikkkk politik

Raden said...

adoi...apsal la org ramai..rakyat2 yg tak berdose tak leh tgok negare len..nk sgt ke jd cam mesir? libya? nk tggu sgt ke campur tgn us?? time tuh, org2 besar nie sume lari luar negare beb!! yg mangse sape?? malaysian le...!! pk! eh..apsal aku tak komen sal karam sing nie?

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik

Herbal Trica Jus said...

owh seperti itu yah !!?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...