Saturday, February 19, 2011

Cerita Hantu Asrama (pt 1)

Aku dulu sekolah dekat boarding school. So, kalo dah boarding ni korang paham-paham la kan, Banyak citer hantu yang best. Yang kadang-kadang korang tak pernah dengar pun ada. Banyak jugak la situasi yang aku sendiri pernah kena sakat tapi takder la sampai demam seminggu dua. Aku punya semangat pun takder la kuat @ lemah sangat cuma boleh tahan la. Antara hantu-hantu yang wujud kat sekolah aku....



1. Hantu piat-piat @ hantu tindih
Hantu selalu sakat @ tindih orang masa korang nak tidur. Kalo naseb korang baik, korang bleh la dengar hantu ni gelak-gelak kat korang. Tapi korang memang bertuah kalo dapat bukak mata & tenung mata hantu ni balik. Aku dah banyak kali kena ngan hantu nih. Start dari aku form 2 smpai form 5 asyik kena tindih ja (tau la badan aku sedap pun). Paling terok aku pernah kena masa form 4. Masa tu memang sakan la dia tindih aku. Siap gelak-gelak lagi. Bila aku bukak mata, aku nampak la bentuk hantu piat-piat nih. Badan dia hitam, bulu lebat, tangan panjang sampai ke lutut & jalan macam monyet. Aku boleh bagitau figure hantu ni masa aku kena sakat tu kawan aku ada kat sebelah. So, aku ngan kawan aku ni pun pakat-pakat cari kayu nak tibai hantu nih. Tapi macam orang gila la sebab hantu ni lari cam pelesit. Malam tu memang aku ngan kawan aku pasang pendinding kat dalam dorm. Ada jugak orang cakap bukan hantu yang tindih tapi sebab badan aku yang penat sangat. Bila saluran darah tersumbat, darah akan memaksa dirinya untuk bergerak dalam salur darah. Tu yang korang rasa macam kena tindih. Tapi aku ni jenis percaya benda yang aku nampak bukan ngan benda yang aku dengar.


2. Hantu ampaian
Hantu ni memang aku cakap terus terang la, hantu paling barua aku pernah kena sebab hantu ni datang dalam bentuk budak-budak. Hantu ni ada banyak cara dia nak sakat. Bagi kes aku, dia lompat-lompat atas wayar ampaian. Aku ingat lagi ada satu malam tu aku nak sidai baju kat ampaian. Kalo korang pernah pergi boarding school korang tau la ampaian selalu pihak sekolah letak kat mana kan?? Ampaian kat sekolah aku ada kat belakang asrama. So, kalo dah lewat malam tu memang suram sikit la kawasan tu. Masa aku nak sidai aku punya cadar yang banyak-banyak kaler tu, aku perasan la ada budak lari-lari kat hujung kawasan ampaian tu. Aku buat tak layan je masa mula-mula nak sidai. Tapi bila wayar ampaian tu dah goyang-goyang, aku pun usyar la balik budak tu. Budak tu dah hilang. Bila kau nak sambung sidai baju, aku nampak budak tu lompat-lompat atas wayar kat depan aku. Memang barua la gua cakap lu. Terkejut jugak la aku masa tu. Tapi aku kuatkan semngat, habis sidai baju aku teros belah. Masa aku dah jauh dari ampaian, aku nampak ada lagi 3 orang budak tengah lompat-lompat atas wayar. Budak-budak tu kalo aku nak citer pun camni la, muka putih, botak, mata merah tapi tak menyala, tangan & kaki kurus tapi perot boroi. Agak-agak apa la kan?


3. Hantu pocong
Hantu ni seingat aku jenis bermusim. Tak tau la kenapa tapi kalau dah hari ni ada orang nampak, mesti dalam 2 minggu lagi ada lagi citer hantu nih pastu baru senyap. Masa aku jumpa hantu ni aku tengah on the way nak ke bilik study. Dari jauh aku nampak ada benda putih turun dari tangga. Aku perasan benda putih ni macam terhencut-hencut turun tangga. Masa tu aku kat level 2, benda putih tu turun dari tangga level 3. Bila dia dah sama level ngan aku, baru la aku perasan yang benda putih tu pocong. Nasib aku baik sikit la sebab pocong tu bukak ikatan kat atas kepala dia. Kalo tak memang ternampak la muka hodoh hantu tu. Pocong tu perasan aku tengok dia. So, pocong tu pun kejar aku. Aku lari masuk bilik study. Bila aku jengah kepala aku kat pintu bilik study tu, aku nampak pocong tu guling-guling datang kat aku. Korang bayangkan la, kalo pocong tu lompat-lompat pun dah seram ni kan pulak dia datang ngan cara yang aku rasa desperate. Masa pocong tu tengah layan guling-guling, aku masuk dalam bilik study, teros kunci pintu. Kawan-kawan aku yang memang dah ada kat dalam bilik study tu tanya aku kenapa kunci pintu. Bila aku story kat diorang, ada yang percaya ada yang tak. Ada la sorang kawan aku ni yang mengantuk sangat, dia nak ke toilet nak basuh muka. Mula-mula aku larang, tapi dah dia nak pergi sangat aku mengalah la, dalam hati aku kata mampuih pi kat ang la. Tak lama lepas tu, kawan aku datang balik. Muka dia pucat terok. Esok tu dia teros demam. Lepas 2 hari baru dia bagitau. Masa kat dalam toilet, dia tak nampak sapa-sapa. Lepas dia basuh muka, teros dia nampak pocong kat sebelah dia. Tapi dia memang malang la sebab pocong tu bukak ikatan kat atas kepala dia. Kawan aku cakap, muka pocong tu memang hancur la, mata merah menyala, berulat, hitam. Kejadian ni masa aku form 5. Seram jugak kalo nak pikir-pikir balik.

4. Hantu azan subuh
Hantu ni selalu ada masa azan subuh. Ye la, masa tengah azan subuh tu ada la makhluk-makhluk ni yang lari nak selamatkan diri. Ada banyak version hantu nih. Ada yang nampak ular hitam besar batang kelapa la, beruk hitam mata merah la, ayam takde kepala la. Aku punya pengalaman pulak, aku nampak kaki berlari. Benda tu hanya ada bahagian dari pinggang ke bawah badan. Maksudnya korang boleh nampak dari pinggang sampai ke kaki la. Masa tu aku nak sidai baju kat ampaian. Aku dengar ada benda menjerit PANAS!! PANAS!!! Bila aku toleh belakang, aku nampak kaki ni berlari. Ada jugak la aku nampak cam usus-usus dia berjuntai masa dia lari.

5. Hantu langsuir (lawak sket.. hehehe)
Hantu ni aku jumpa masa aku nak basuh baju guna mesin basuh. Sekolah aku ada sediakan mesin basuh untuk student. Aku ni pulak jenis suka basuh baju malam-malam sebab dah tau malam takder orang guna. Citer student lain jumpa langsuir aku dah banyak kali dengar tapi aku buat tak layan ja. Masa aku nak guna mesin basuh tu, aku perasan la ada benda putih kat tingkap bilik basuh baju tu tapi aku buat-buat tak nampak. Masa aku nak bukak penutup mesin basuh tu, aku perasan yang penutup tu ketat. Susah jugak nak bukak. Masa aku tengah susah payah nak bukak penutup tu, aku dengar ada benda mencakar dari dalam mesin basuh tu. Aku stop bukak penutup tu. Naseb baik la masa tu ada sorang kawan aku yang bersifat hati kering ni nak tumpang basuh baju sekali. So, masa dia datang tu aku citer la kat dia. Dengan keringnya dia tendang mesin basuh terus terbuka penutup tu. Terkejut jugak la aku sebab dalam mesin basuh tu ada hantu langsuir. Rambut serabai, muka memang huduh giler babi la, taring panjang lebey kurang 2 jengkal tangan aku. Badan langsuir ni aku tak nampak sebab kepala ngan rambut dia besar sangat sampai tak nampak badan. Kawan aku yang hati kering ni pulak, dengan lajunya terus tutup penutup mesin basuh tu, on mesin basuh, set mode spin, terus start spin. GEDEGANG!! GEDEGANG!! Bunyik mesin basuh tu. Lepas seminit baru mesin basuh tu senyap. Bila aku ngan kawan aku tengok kat dalam mesin basuh tu, kosong. Hilang teros langsuir tu. Kami masuk baju dalam mesin basuh tu laju-laju pastu blah. Senyap sampai esok pagi.

18 comments:

syazrinakuya said...

first!hehe.teringat mase kt skola dulu bile bace story nie.boarding skul gak..seyes seram kot....

koepee said...

meh la kongsi sma2 citer antu..

Beruang said...

cheh , hg ka bun , ingt arip ! tak percaya gak ar kalau arip yang post xD!

Anonymous said...

itulah antu2 asrama.. kt hstel atoo, hantu sami brkpale babi.xtw la rupenye camne. setiap mlm weken msti dy bersiar-siar tgokkn kmi..ade plak hantu bergayut. ape ntah nmnye.. itu pun suke sgt bergyut nak tujuk muke.. >.<

LynnAiza said...

hahaha..adess,,pestime waa tau pasal hantu ampaian..ade ea...
p/s:nasib ah tak penah jmpa dlu..klau x,kompem waa trauma nak sidai kain..hahah~

Afiqah Syahirah said...

Eyqa penah kena tindih jugak ohh . Hantu betul . HAHAHA . Bila cite kat mmbe , ada yg ckp myb hantu tuh tersadung . HAHA

mimi said...

baru je kene ngan piat2 kmarin dulu. 2 kali lak tu. seb baik dah bace ayat dye lari. kalo tak mmg abis laa

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

uihhhhh ni citerrr time skolah dulu yelahhhh masa aku dok asrama pun banyak pekara menakutkan berlaku..... sekarang aku anggap itu semua adalah mainan perasaan

Dee Dee Kidrauhl said...

seram nye boarding skul , dd x pena duduk boarding school ..
tapi kirenye beranilaa nmpk hantu x de pape je .. ade org demam laa , kne sampuk ..

yg part langsuir tu , lawak gler , hahaha

koepee said...

dee dee: berani tu tak la sangat.. hehe.. tp bila aku igt balik pasal langsuir tu memang aku tergelak jugak la.. masa nmpak langsuir tu memang ketaq xdk hari dh..

Afzainizam said...

Aci aci buka pintu
Nana Balik hai pukul satu
Jangan takut burung hantu
Nana bawa tongkat semambu

Nana nana lekas pulang
Aci takut tinggal seorang
Belakang rumah ada jembalang
Mata sepet hidungnya belang

Aci aci jangan takut
Nana ada hai parang kontot
Hantu Syaitan semua kecut
Nampak parang gerenti cabut

Kalau nana bilang begitu
Baru senang rasa hatiku
Kalau datang syaitan dan hantu
Aci pukul dengan penyapu

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

RobiN-Ho0d said...

takkan sume hantu kt asrama ko jmpe mat.sekor dua takpe lagi.ini sume.nmpok sgt...

RobiN-Ho0d said...

patut la..die kne approved dulu bru bole view comment kita..mesti dah ramai yg dh bgtau kt ko sebelum aku kan..cume tak di approve kan?haha..

koepee said...

robin-hood: 5 tahun dok asrama xkn sekor dua kot?? kali aku bgtau msa 2001-kes antu spirit, 2002-kes bdak kna sorok ngn antu, 2003-kes org mnyak, 2004-kes jin Islam, 2005-kes bdak kna rasuk, 2006-kes antu 10 tahun.. agak2 ko nk pecaya x?? aku rsa x sbb ko xpnah kna.. abeh kuat pn mesti ko nk bndingkan ngan asrama ko (tu pn kalo ko dok asrama lah).. ok?? peace y'all.

koepee said...

1 lg, jgn risau la.. komen ko aku x delete.. sbb aku anggap tu pndangan ko.. why not share with others?? rite? :)

Jenny Pa-un said...

hehehheheh seram sejuk dah pagi2 jumpe blog nie bace lak hahah akasi fresh mate hahaah

boarding school hahah memang best bnyak hantu hahahhaha

lya pnh kene hantu piot2 tu hahahhhaaha x sanggup nak bukak mata hahahahha

yg part hantu langsuir tu lawak siot hehehhe

gud writing hehehe

dah follow blog nie dah heheh :)

Kak Eiza said...

aduhhh kelakarnya bace citer adik ni.. nape le byk hantu boleh jumpe.. mmg kuat tull semangat adik ni.. haha sampai terkeluar air mata akak baca citer ni.. mmg nice story

Unknown said...

oke, cite antu langsuwe 2 comel habis giler. hahaha tabik la. boleh korang g mandykan antu tu :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...