Saturday, January 15, 2011

Bila Safee Sali, Owen dan Bambang lepak sekali

Aku nak ceritakan sebuah cerita yang aku dengar berapa tahun lepas oleh member aku. Cerita ni memang lawak dan mengadungi sedikit sensitiviti tentang masyarakat. Kisah ini berkisarkan pada tahun 2000 dan berlaku atas sebuah kapal dan semestinya bukan Titanic.HEHE.



Sedang kapal berlayar, ternampaklah 3 orang pemuda dari negara Malaysia, Indonesia dan England lepak kat luar kapal. Berkenalanlah mereka bertiga.

Safee Sali : Wah! Kaya betul kamu Owen, rantai emas keliling pinggang. Banyak sangatkah emas di negara kamu?

Micheal Owen : Biasalah, negara aku memang banyak emas (lalu membuang cincinnya ke dalam laut menunjukkan keangkuhannya).

Bambang : Engkau ingat engkau hebat sangat ke Owen, kalau kau kaya dengan emas aku kaya dengan rokok(sambil membuang sekaton rokok dalam laut).

Owen : Safee negara kau kaya dengan apa?

Safee : Kaya dengan budi bahasa la!

Bambang : Negara kau memang miskin, kontang!

Safee : Tapi negara aku ada kaya satu benda yang boleh dibuang ke dalam laut juga. (sambil tersenyum)

Owen : Apekebenda menatang tu?

Safee dengan tiba-tiba mengangkat Bambang dan menghumban masuk ke dalam laut. Owen terkejut lalu bertanya 'Kau gila ka Safee? Kau mahu bunuh Bambang?'

Safee : Tadi hang tanya benda apa yang kaya tapi boleh buang ke laut, jawapannya Orang Indonesia la. (sambil tertawa besar melihat Bambang terkapai-kapai di dalam laut)

Ini adalah cerita yang aku dengar 3 tahun lepas dan mungkin korang pun penah dengar cerita ni dan mungkin aku dah menambah sedikit kerana cerita tiga tahun mana nak ingat dengan lengkap.

p/s : Nama watak tiada kaitan langsung dengan yang hidup  mahupun sudah mati.

21 comments:

Amira Naddia said...

nape xcampak markus?!

NURUL NADIA ROSLAN said...

malaysia kaya dengan PATI!!

NURUL NADIA ROSLAN said...

malaysia kaya dengan PATI!!

areripe said...

amira : masa karang tadi tak terpikiaq markus, adoi rugila.

areripe said...

nurul : PATI?

mariea said...

hahahahhaha... kalau lah bley buang betul-betul....

areripe said...

mariea : Sabor jela.

rockinsudu said...

hahahah. buang je. hehe

| cik azeya | said...

hahah

cian kot.

hee

arep_lockermonth said...

haha..

Shidy said...

cerita yg sungguh berbisa dan menusuk kalbu..haha

Datin BERSERI said...

ermmm..
citer tu mcm penah dgr..
tp bkn citer asal die bnyk ke...
masa orng putih buang emas tetibe dornk tnye nape buang.die kata xpe negara saya bnyk..
indon tu buang rokok satu kotak..then dornk tnye napa buang..
indaon tu ckp xpe negara die bnyk..
then orng mlayu tu buang indon tu ke laut..
omputeh tu tnye nape die buang indon tu...
orng mlayu tu kata xpe negara die bnyk~~
bkn mcm tu ke~~
hehehe

areripe said...

hehe, datin ur story adalah yang tepat, atas sbb aku dah lupa serba sedikit cerita sebenar, tu jadi macam dekat ats.hehe!

apisv2 said...

lol

aleen aiden said...

hahah,sblom die buang bambang 2 da agak dah!huuu

amry said...

NI KALAU ORANG INDONESIA TERSESAT KAT BLOG KO NI MAU MENGAMUK..HEHEHE

areripe said...

mauddokrileksat dia sorang sesat yang len malaysia... berani dia...hehe!

teddyuna said...

haha setju sngt

areripe said...

haruslah!
x)

HeziqaMushadadLee said...

haha...
tapi bile pikir balek,e2 lah realiti..
berkata benar walaupun pahit,

Nancy Poh said...

Huhu..make sense jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...