Tuesday, December 28, 2010

PlayStation Phone sebenar!


Sukar untuk percaya yang Sony telah membuat telefon bimbit yang kita sangat mahukan. Dan aku dah pastikan gambar di atas adalah memang gambar PlayStation Phone yang telah lama kita harapkan. Produk ini telah disahkan oleh Sony sendiri yang akan dikeleuarkan pada musim bunga 2011dan mungkin akan memecah pasaran seperti Android 3.0 (Gingerbread), bersama dengan ‘Sony Marketplace’ yang akan membenarkan anda membeli dan memuat turun permainan direka bentuk untuk platform baru ini.


 PlayStation Phone dicipta bagi permainan 1GHz Qualcomm MSM8655 (chip yang berada dalamG2, tetapi 200MHz lebih pantas), 512MB of RAM, 1GB of ROM , dan skrin berada dalam saiz 3.7x4.1 inci. Talefon bimbit ini dicipta dengan pad sesentuh di tengah yang tampak seperti ‘multitouch’, dan mempunyai butang-butang yang menjadi ‘trademark’ pada setiap prodok PlayStation pada telefon tersebut.Untuk peminat Sony, anda akan berminat untuk tahu yang tiada slot Memory Stick di sini, tetapi dapat menyokong kad microSD.

Namun gambar di atas masih dalam bentuk ‘Prototype’. Oleh itu, unit ini masih tidak mempunyai ‘design’ pada permukaannya,dan ialah dikatakan agak ‘buggy’. Jadi pihak Sony telah melanjutkan tempoh sehingga musim bunga tahun 2011 bagi mengoptimumkan produk tersebut.
p/s: Mintaklah harganya murah lagi pada iPhone. Mesti best gambar PS3 dekat handphone!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...