Tuesday, December 28, 2010

Illuminati

Tentu sudah ramai menegenali Jay Z yang sememangnya seorang pengikut Illuminati yang berpengaruh. Menyehtuh kepada post kali ini, aku ingin terangkan serba sedikit tentang Illuminati dan prinsip-prinsip mereka untuk mencapai objektif mereka.

Adam Weishupt adalah pengasas Illuminati yang dilahirkan di German dan melakukan aktivitinya di bavaria. Sebenarnya Illuminati telah lama wujud tetapi dalam bentuk lebih rahsia dan bersifat kultus.Hanya apabila Adam Weishupt mengasaskan Illuminati moden hingga membawa kepada nama Bavarian Illuminati,maka pertubuhan rahsia ini seakan-akan telah menjalani proses revolusi dan imej serta strateginya tersusun dan lebih mantap.

7 PRINSIP UTAMA ILLUMINATI:

1. Aboliton of all national government.
(Menghapuskan seluruh pemerintahan yang berorientasi kepada nasionalisme)

2. Abolition of all religions except satanism.

(Menghapuskan seluruh agama kecuali ajaran syaitan)

3. Aboliation of family value.
(Menghapuskan nilai-nilai kehidupan keluarga dan individu harus tunduk kepada nafsu)

4. Abolition of private property.
(Menghapuskan hak pemilikan pribadi)

5. Abolition of inheritance by high inheritance taxes.
(Menghapuskan nilai pajak yang tinggi)

6. Abolition of patriotism.
( Menghapuskan jiwa patriot - semangat cintakan negara)

7. Creation of the world government under the United Nations by Illuminati
(Menciptakan pemerintahan dunia dengan memperalat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UN) yang telah dikuasai kaum Iluminati)

Freemanson
Illuminati telah menjadi Freemansonry akibat salah seorang Illuminatus yang terkenal, Galilei Galileo seorang ahli antropologi yang terpaksa dihukum dipenjara di rumah seumur hidup oleh gereja akibat membuat pernyataan bahawa pusat alam semesta bukan di bumi tetapi di matahari. Pernyataan tersebut dianggap menyinggung gereja karena secara tidak langsung menyatakan bahawa Tuhan dengan sengaja menempatkan pusat kehidupan di planet lain.

Sejak saat itu illuminatus diburu oleh para kaum gereja. Mereka diburu dan diberi stamp salib di dada mereka kemudiannya dibunuh. Illuminati kemudian bergerak dari bawah tanah sebagai sebuah kelompok rahsia yang paling dikehendaki oleh gereja. Para illuminatus yang melarikan diri kemudian bertemu dengan kelompok rahasia lain iaitu kelompok ahli baru yang bernama Freemasonry atau lebih sering disebut sebagai kelompok Mason.

Sejak bergabung dengan kelompok Freemasonry, illuminati menjadi semakin kuat kerana dibantu oleh jaringan kelompok Freemasonry yang tidak menyadari telah dijadikan alat penyebaran yang aman oleh illuminati. Illuminati terus diburu oleh gereja. Mereka dianggap sebagai penganut Fahaman Luciferian Conspiracy, kerana mereka yang membuat pemujaan yang sama seperti kumpulan Freemasonry. Meraka memiliki ritual pemujaan kepada "Sang Arsitek Agung" / "The Great Architect", yang dilambangkan oleh mereka berupa "The Wholeseeing-Eye" / "Mata tuhan" (diambil dari legenda mesir); yang merupakan simbol dari Lucifer (sebutan setan dalam Kristian).

p/s: Seram bila aku kaji balik kumpulan-kumpulan ni, mahukan lebih maklumat tentang organisasi ini sila ikuti 'The Arrivals' di YouTube.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...