Saturday, December 25, 2010

Floyd Rose



First Article!!!
Kebanyakan kita sedar 'Floyd Rose' dinamakan merujuk kepada satu pengunci pada 'Brige' gitar yang mampu merendahkan & menaikkan (vibrato)nada yang dijanakan oleg guitarist menggunakan whammy bar. Floyd Rose juga adalah satu jenama pembuat floyd rose yang terkenal. Bagaimanapun , aku dengan mudah merujuk 'Floyd Rose' sebagai satu jenis Brige sebaliknya kerana sampai sekarang aku pun tak tahu benda ini merujuk kepada apa!. Sesungguhnya jenama produk ini yang menceritakan kegunaanya!

Terdapat banyak gitar yang dilengkapi dengan 'Dual Action Bridge' ala-ala Floyd Rose tetapi ia tidak dimaksudkan dengan jenama 'Floyd Rose' itu sendiri. Brige Ibanez dalam kebanyakan gitarnya, mereka(Ibanez) telah mempunyai hasil-hasil jenama Floyd Rose yang mana menyamai dan terdahulu dalam fungsi & ciri-ciri. Model The Edge(nama bagi floyd rose Ibanez) sebenarnya lebih hebat berbanding floyd rose jenama flord rose sendiri kerna spesifikasinya hebat dan terperinci!

Aku taklah cuba mengutuk Guitarists yang mempercayai keunggulan nama jenama Floyd Rose, tetapi biarkan kita berhati-hati apabila kita memberitahu tentang gitar yang mempunyai Brige Floyd Rose.


p/s: komenlah kelemahan aku, kerana aku pun baru dalam dunia blog. Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...